قلعه سنت هیلاریون





قلعه سنت هیلاریون ( Saint Hilarion Castle ) یک قلعه قدیمی در مدیترانه است و در کشور قبرس شمالی قرار گرفته است. در گذشته این قلعه به عنوان دیوار دفاعی در جنگ های صلیبی استفاده می شده است. این قلعه در بین رشته کوه های شهر گیرنه در قبرس شمالی است. در تور قبرس و تور مسافرتی قبرس حتما از این قلعه زیبا دیدن نمایید. قلعه سنت هیلاریون قلعه ای افسانه ای و زیبا است که اکنون خرابه هایی از آن باقی مانده است ولی همین مخروبه ها پر است از جذابیت ها و تاریخی درون این قلعه نهفته است.  در داخل کوه اتاقک هایی قرار دارد و یک مسیر مارپیچ که نمایی زیبا از جزیره را نشان می دهد.






این قلعه یادآور سلطنت والت دیزنی و داستان های پادشاهی لودویگ است. نام این قلعه به خاطر راهبی که ترک دنیا کرده بود و از قدس به قبرس و گیرنه آمده بود هسنت هیلاری نام گذاری شد. این راهب در نهایت در همین قلعه جان سپرد.  در تور گردشگری قبرس برای دیدن این قلعه شگفت انگیز فصل بهار را انتخاب کنید زیرا طبیعت این قلعه در بهار دو چندان می شود و در بهار علاوه بازدید از این قلعه می توانید از زیبایی هایی طبیعی اطراف قلعه نیز لذت ببرید.

ابتدا این قلعه صومعه بوده است و بعد از حملات مکرر اعراب به این منطقه در مکان صومعه یک قلعه ساخته شد. داستان های زیادی در مورد این قلعه وجود دارد از جمله اینکه می گویند یک ملکه پری عاشق چوپانی می شود و برای به دست آوردن دل چوپان این قلعه را برایش می سازد. این قلعه بارها و بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. اتاق های مارپیچی دارد و راهی مارپیچ که تا بالای کوه ادامه دارد. در تور قبرس اگر از این مکان دیدن کردید حتما تا بالای کوه بروید تا منظره ای شگرف را ببینید.







این دژ مستحکم و زیبا از 3 قسمت کلی تشکیل شده است. قسمت پایینی، میانی و بالایی. بخش پایینی به عنوان پادگان استفاده می شده است. بخش میانی اتاق های بزرگی دارد و شامل یک کلیسا است. بخش بالایی که برای رسیدن به آن از دروازه ای به نام دروازه لوسیگان بایستی عبور کنید. بخش بالایی مختص اشراف زادگان بوده است. برجی زیبا به نام برج پرنس در بخش بالایی این قلعه قرار دارد.

ادامه مطلب:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

کاخ کاترین کبیر - روسیه

قلعه پتروپاول