دروازه هند

دروازه هند - تور هند




دروازه هند ( India Gate ) در شهر دهلی نو پایتخت کشور عجایب هندوستان قرار دارد. این دروازه بنای یادبود ملی کشور هند به شمار می رود. ارتفاع این دروزاه تاریخی و زیبا 42 متر است. معمار این بنا سرادوین لیتینز که یک بریتانیایی بوده است می باشد. در اطراف این بنا جاذبه های گردشگری دیگری نیز قرار دارد از جمله کاخ ریاست جمهوری هند که در سال 131 پس از میلاد مسیح بنا نهاده شده است و در تور هند و تور ویژه هند می توانید از این بناها دیدن نمایید.






این بنا برای مردم هند بسیار ارزشمند است و با آن یاد شهدا را گرامی میدارند و این بنا را نماد تمام سربازان هندی می دانند که برای کشور خود جنگیدند و افتخار آفریدند. این بنا به پاسداشت خون 90 هزار سربازی است که در جنگ جهانی دوم کشته شدند، سربازانی که برای ارتش بریتانیا خدمت می کردند و در جنگ بین افغانستان و انگلیس مجبور به جنگ شده و جان سپردند. جالب است بدانید که نام این سربازان گرامی در دیوارهای دروازه هند حکاکی شده است.
دروزاه هند مانند بسیاری دیگر از بناهای هندی رنگ قرمزی دارد که به دلیل استفاده از ماسه قرمز در ساخت آن می باشد. در نزدیکی دروازه یک سایه بان فوق العاده زیبا و با ارتفاع زیاد وجود دارد که گردشگران در تور گوا هند از آن نیز دیدن می کنند. زمانی که بریتانیا بر هند حاکم بود در این سایه بان مجسمه جرج پنجم که در آن زمان بر بریتانیا پادشاهی می کرد قرار داشت ولی بعد از بیرون راندن بریتانیایی از هند و اعلام استقلال این کشور این مجسمه نیز برداشته شد. امروزه به جای این مجسمه نماد سرباز گمنام ارتش هند به صورت یک شعله فروزان در زیر سایه بان قرار دارد و از مرمر سیاه ساخته شده است. نام این مجسمه شعله جاویدان سرباز می باشد.







در تور هند با بازدید از دروازه یک میدان شش گوشه را نیز خواهید دید که دروزاه در داخل آن قرار گرفته است. مساحت میدان 306 هزار متر مربع می باشد. قطر این محوطه 625 متر است. مردم دهلی و کل مردم هندوستان علاقه ویژه ای به این مکان دارند و هرساله از نقاط مختلف کشور پهناور هند به این مکان سفر کرده و همچنین گردشگران زیادی نیز به این مکان می آیند.

ادامه مطلب:

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه