مون مارتر

مون مارتر - تور اروپا




یکی از معروف ترین جاذبه های دیدنی فرانسه مون مارتر ( Montmartre ) می باشد  که به مومق و یا با املای درست تر مونتمارتر هم شناخته می شوند. مون مارتر در واقع یک دهکده ی درون شهری است. این دهکده در شمال پاریس و بر بلندای یک تپه واقع شده و به خوبی بر مناظر چشم نواز پاریس اشراف دارد. از این رو هر ساله گردشگران زیادی که با  تور اروپا سفر می کنند، از مون مارتر فرانسه نیز بازدید خواهند کرد.







ناپلئون سوم در سال 1860 مزارع اطراف پاریس را از بین برد تا دهکده های کوچک را به پاریس پیوند دهد. در نتیجه ی این تصمیم، مون مارتر هم به پاریس ملحق شد؛ اگر چه هنوز هم بسیاری از مردم پاریس آن را به با عنوان la Butte به معنی تپه می شناسند. هنرمندان معروفی چون سالوادور دالی، ون گوک و پیکاسو زمانی در این منطقه اقامت داشته اند و از مهم ترین علاقه ساکنین به ویژه هنرمندان به مون مارتر می توان به جذابیت و الهام بخش بودن فضای آن و همچنین ارزان بودن قیمت خانه اشاره کرد. هم اکنون می توانید با تور اروپا ویژه کریسمس، از قیمت های استثنایی استفاده کرده و با کمترین هزینه از فرانسه و اماکن دیدنی اش نیز بازدید کنید.








برای اینکه بازدیدکنندگان به خصوص گردشگران تور اروپا به راحتی بتوانند از مون مارتر دیدن کنند و در حقیقت برای سهولت دسترسی آنها، از ایستگاه متروی شهری، متروی بالابر مخصوصی در نظر گرفته شده است که با همان بلیط متروی عادی می توان از آن استفاده کرد. واگن های این قطار سالیانه حدود دو میلیون نفر را به بالای این تپه می رسانند. کلیسای سَکرِه‌کُر  ( Sacré-Coeur ) بر فراز تپه ی مون مارتر قرار داشته و بنا بر گزارش سازمان ملی جهانگردی مقام دوم را در بین جاذبه های دیدنی فرانسه پس از کلیسای نوتردام دارد.

ادامه مطلب:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه