قلعه پتروپاول

قلعه پتروپاول - تور روسیه





قلعه پتروپاول ( Peter and Paul Fortress ) در شهر سن پترزبورگ قرار گرفته است. این قلعه ساختمانی مهم در شهر توریستی سن پترزبورگ به حساب می آید چون این قلعه اولین بنای مهم این شهر بوده است. قلعه پتروپاول به دستور پتر کبیر که از تزارهای روسیه بود در سال 1703 میلادی ساخته شد. در امتداد رودخانه نیوا قرار دارد. پتر کبیر برای محافظت در برابر حملات و کنترل رودخانه و همچنین دسترسی هر چه بهتر به دریای بالتیک دستور ساخت این بنا را داد. در تور روسیه و تور سن پترزبورگ از این قلعه مستحکم دیدن نمایید.








همان سالی که این قلعه احداث شد شهر سن پترزبورگ نیز تاسیس شد. این قلعه به صورت شش ضلعی ساخته شده است. یکی از اصلی ترین دلایل ساخت این قلعه جلوگیری از حملات سوئدی ها بود و در جنگ شمال بین روسیه و سوئد واقعا تاثیرگذار بود و توانایی ود را نشان داد و به همه اثبات گشت که این قلعه از لحاظ نظامی بسیار با ارزش است.
این قلعه در نزدیک به خلیج فنلاند قرار دارد. قلعه پتروپاول توسط سه معمار به نام های کریستوفر مینیخ آلمانی و دومنیکو ترزرینی ایتالیایی و جوزف گاسپر لمبرت فرانسوی ساخته شد که از معمارارن مشهور آن زمان بودند. در تور کامل روسیه می توانید با این قلعه زیبا آشنا شوید و در آن قدم بگذارید. دیوارهای این قلعه مستحکم 12 متر هستند و ضخامت آن ها به 10 متر می رسد. در این قلعه یک کلیسا نیز قرار دارد به نام کلیسای پترپاول که ارتفاع آن بیش از 5 متر می باشد.










در تور سن پترزبورگ با رفتن به این قلعه می توانید از بلندترین ساختمان شهر سن پترزبورگ نیز دیدن نمایید زیرا بلندترین ساختمان شهر سن پترزبورگ در این قلعه قرار دارد. این ساختمان کلیسای پتر مقدس است که در مرکز قلعه قرار دارد و ارتفاع آن 122.5 متر است. مقبره تمام امپراتورهای روسیه در این کلیسا قرار دارد و این باعث شده است قلعه پتروپال و کلیسای پتر مقدس از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.
ساختمان ضرابخانه روسیه نیز در این قلعه تاریخی قرار دارد و از گذشته تا همین حالا مسکوکات روسیه در این جا ضرب می شده اند. در این قلعه زندان نیز وجود دارد. زندان باسیل روسیه که زندانی های مهمی در آن حبس بوده اند از جمله می توان داستایفسکی، گورکی، برادر لنین بزرگ و ولیعهد الکسی پسر پتر کبیر را نام برد.
توپ های که در این قلعه هستند ساعت 12 ظهر شلیک می کنند و اگر در این بازه زمانی در این قلعه باشید می توانید صحنه شلیک توپ را ببینیدتور روسیه توری بی نظیر برای شماست زیرا بناهای تاریخی بسیار زیاد و ارزشمندی در این کشور وجود دارد که هر ساله عده ی زیادی را به سوی خود جلب می کند.

ادامه مطلب:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل