موزه لوور


موزه لوور - تور اروپا



موزه ی لوور ( The Louvre Palace ) به عنوان یکی از مکان های تاریخی فرانسه شهرت جهانی دارد. اما بخش الحاقی این موزه یعنی هرم لوور نیز که یکی از زیباترین و حیرت انگیزترین بناهای معماری جهان است توجه بسیاری از بازدیدکنندگان تور اروپا را به خود جلب می کند. هرم لوور یک یک هرم بزرگ از جنس شیشه و فلز می باشد و سه هرم کوچکتر هرم اصلی را احاطه کرده اند. در واقع هرم بزرگ ورودی موزه لوور محسوب می شود.















ساختمانی که امروزه به عنوان موزه لوور معروف است در حقیقت ابتدا در قرن های 14 و 15 میلادی کاخ پادشاهان فرانسه بوده است. برای طراحی بخش الحاقی موزه لوور مسابقه ای تدارک دیدند؛ طرح مناسب باید به گونه ای می بود که در محوطه اطراف موزه سنگینی نداشته باشد و همچنین در نورگیری موزه نیز اختلالی ایجاد نکند. در نهایت طرح منحصر به فرد آی.ام.پی (I.M.Pie)  که اصالتا چینی و از معروف ترین معماران سبک مدرنیسم بود برنده شد. این طرح به شکل کوه یخی بود که از داخل آن یکی از زیباترین و بزرگترین موزه های دنیا نمایان بود. سرانجام هرم لوور به دستور فرانسوا میتران در سال 1988 توسط این معمار متبحر که برنده ی جایزه ی معماری پریتزکر بود ساخته شد.










در دهه 1980 میلادی تعدادی از روزنامه های فرانسوی تعداد شیشه های به کار رفته در هرم لوور را 666 عدد اعلام کردند. این عدد در بین شیطان پرستان اهمیت خاصی دارد و به همین خاطر در سال 1989 که از هرم رونمایی شد با مخالفان و منتقدان زیادی روبرو شد؛ چرا که می گفتند این هرم نوعی توهین به مقدسات است. اما مدیریت موزه لوور اعلام کرد که تعداد شیشه های هرم لوور 673 عدد شامل 603 لوزی و 70 مثلث است. در هر صورت همه ی گردشگران تور اروپا که به فرانسه سفر می کنند مبهوت عظمت و زیبایی این هرم شیشه ای می شوند. این سازه در گروه سازه های مینیمال محسوب می شود.
ورودی موزه لوور در واقع در زیر این هرم شیشه ای واقع شده است. بازدیدکنندگان پس از اینکه بازرسی امنیتی و کنترل توسط مأموران را پشت سر گذاشتند، با استفاده از پله برقی می توانند به محوطه موزه که در زیر ساختمان هرم قرار دارد، برسند. این هرم بزرگ شیشه ای به گونه ای ساخته شده که نور مناسب و چشم نوازی موزه بی نظیر لوور را روشن می کند.










هرم لوور در بین مکان های تاریخی فرانسه جایگاه خاصی دارد چرا که در سنت فرانسه سازه های هرمی شکل جایگاه به خصوصی دارند و سمبل موزه لوور محسوب می شود. در طراحی اولیه این هرم پیش بینی شده بود که هر سال حدود 4 و نیم میلیون نفر از موزه لوور بازدید کنند اما در سال 2015 تعداد بازدیدکنندگان به 8 میلیون و ششصد هزار نفر رسید. ما به عنوان کارگزار تور اروپا به صاحبان مشاغل مختلف پیشنهاد می کنیم تا با تورهای ویژه ای که برای آنها ترتیب داده شده سفر کنند تا با بهترین کیفیت تجربه های جالب و هیجان انگیزی داشته باشند. مثلا تور اروپا ویژه وکلا یکی از بهترین گزینه ها برای وکلاست تا با گروهی از همکاران خود سفر کنند.


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه