شهر شيطان

شهر شيطان - تور صربستان



شهر شیطان ( Djavolja Varoš or Devil’s Town ) شهری عجیب و غریب و مرموز می باشد که در کشور توریستی صربستان واقع شده است. این شهر که بر اساس پدیده های زمین شناسی که هودو نامیده می شود به این شکل در آمده است و در این شهر دیدنی برج های 2 متری تا 15 متری دیده می شوند. عرض این برج ها بین 4 تا 6 متر می باشد و تعداد برج ها 202 تا می باشد که در تور صربستان و تور لاکچری کشور صربستان می توانید از آن ها دیدن نمایید.









علت به وجود آمدن چنین برج های عجیب و غریبی فرسایش می باشد. کوه ها در طی میلیون ها سال فرسایش پیدا کرده اند و به این شکل تبدیل شده اند. این برج ها در منطقه ای به نام جاوولیا واروس (  Radan Mountain - Djavolja Varoš ) در جنوب کور صربستان قرار دارند. طبق افسانه های قدیمی این برج ها و سنگ ها افرادی بوده اند که در یک عروسی شرکت کرده اند و توسط شیطان به این شکل و شمایل در آمده اند.  202 برج در دو دره در کوه راردان قرار دارند. برج ها هم اکنون هم در حال تغییراتی هستند که به مرور زمان و در طی سال ها تغییر شکل می دهند. در تور خارجی صربستان از این شهر عجیب و جالب دیدن نمایید.







این شهر در نزدیکی شهر کورسوللیا و در 27 کیلومتری این شهر قرار دارد. در شهر شیطان چشمه های بسیار اسیدی با مواد معدنی بسیار بالایی وجود دارد. این شهر نامزد 7 شگفتی جدید طبیعت شده است و گردشگران تور صربستان به ماجراجویی و رمز و راز جذب می کند. پس اگر اهل ماجراجویی هستید حتما به این شهر سری بزنید. در طول قرن ها مردم در مورد این مکان افسانه های زیادی را گفته اند. طبق داستانی گفته می شود که مدت ها پیش افراد باهوش و سخاوتمندانه در این زندگی می کردند. شیطان همدلی و محبت بین مردمان را دوست نداشت، بنابراین او نقشه ای برای آسیب رساندن به آنها کشید که خواهر و برادرها با هم ازدواج کنند و خداوند آن ها را تبدیل به سنگ کرد تا یادآوری بماند برای آیندگان که گناه نکنند.

افسانه دیگری می گوید که یک جادوگر به مردم دستور می داده است تا کارهایی را انجام دهند و اگر سرپیچی می کردند مجازات می شده اندو این سنگ ها و برج ها افرادی هستند که از دستور جادوگر سرپیچی کردند و سعی داشتند وی را فریب دهند. طبق افسانه ها اگر از چشمه های اب آن جا بنوشید به این مکان باز خواهید گشت. این منطقه از سال 1959 توسط دولت صربستان محافظت شده اعلام شده است. اکثر ستون های این شهر دارای کلاهک هستند. در تور لاکچری کشور صربستان این افسانه ها را جلوی چشمان خود خواهید دید.










باقی مانده کلیسای سنت پتکا از قرن 13 میلادی در نزدیکی شهر شیطان کشف شد و چند سال پیش آن را بازسازی کرده اند. امروزه مردم محلی به معجزه این کلیسای مقدس اعتقاد دارند. آنها بر این باورند که اگر آنها روسری خود را به درخت در نزدیکی کلیسا وصل کنند، می توانند به بهبود بیماری افراد کمک کنند. بعد از یک هفته روسری باید دفن شود با توجه به باور، بیماری از بین می رود. پیشنهاد ما به شما تور خارجی صربستان می باشد.
منبع:

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه