تاج محل

تاج محل - تور هند




تاج محل ( Taj Mahal ) مشهورترین جاذبه گردشگری هند می باشد که در جنوب دهلی نو پایتخت هند قرار دارد. فاصله این بنا از دهلی نو 200 کیلومتر است و در نزدیکی شهر آگره قرار دارد. تاج محل یکی از عجایب هفت گانه دنیا می باشد، بنابراین در تور هند و تور دهلی حتما از این جاذبه فوق العاده دیدن نمایید.







شاه جهان که پنجمین امپراتور گورکانی بود دستور داد بنایی زیبا به یاد همسرش ارجمند بانو بسازند. ارجمند بانو بیگم ایرانی بود و در این بنا دفن شده است. وی در سفری که داشت به علت وضع حمل جان سپرد و شاه جهان تاج محل را برای وی ساخت و بعدها خود شاه جهان نیز در این مکان دفن شد.
معماری تاج محل یک معماری ایرانی، اسلامی و هندی است و معماران زیادی از ایران، آسیای میانه، آناتولی و هند در ساخت آن شرکت داشته اند. نام تاج محل نامی ایرانی است. این بنا در سال 1632 میلادی ساختش شروع شد و در سال 1647 به پایان رسید. سازنده های اصلی این بنا دو فرد ایرانی به نام های احمد لاهوری و برادر وی حمید لاهوری بودند. همچنین معمارانی از ایران چون امانت خان شیرازی و عیسی خان شیرازی نیز در ساخت بنا کمک کرده اند. امانت خان شیرازی خوشنویسی ها کتیبه ها و در ها و دیوارها را به عهده داشته است. تور خارجی هند توری بی نظیر است که می توانید تجربه کنید.








با ورود به این مکان باید به خود افتخار کنید که معماران  ایرانی چنین بنای زیبا و اعجاب آوری را ساخته اند. این بنا در زمان تیموریان ساخته شده است. در زمانی که تیموریان یا همان گورکانیان در هند بر راس قدرت بودند در ایران صفویان قدرت را در دست داشتند. در آن زمان زبان شیرین پارسی در دربار هند زبانی رسمی بود و ایرانیان در دربار قدرت زیادی داشتند و تاج محل کاملا ایرانی است.

در آن زمان آگرا پایتخت هند بود و تاج محل در آنجا ساخته شد. این بنا به سبک بناهای ایرانی که در باغی بزرگ بنا نهاده می شدند ساخته شد و نهری زیبا و طولانی در باغ وجود دارد که کاملا به سبک بناهای ایرانی می باشد و در تور هند با ورود به این مکان به ایرانی بودن آن پی خواهید برد. این باغ 18 هکتار است. قبرها با سنگ های مرمر تزیین شده و روی قبر سمت راستی به زبان پارسی مرسوم در دوره صفویان نوشته هایی وجود دارد.


ادامه:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه