قلعه سارانتا کلنس

قلعه سارانتا کلنس - تور قبرس




اگر در اینترنت در جستوجی تورهای مختلف گشته باشید، صد در صد با تور قبرس برخورد کرده اید و قیمت تور قبرس را نیز بررسی کرده اید، و با خود گفته اید حتما به آنجا سری خواهم زد. به همین دلیل در این قسمت می خواهیم شما را با یکی از شهرهای بسیار زیبای ساحلی قبرس با نام پافوس و همچنین یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری آن یعنیقلعه سارانتا کلنس ( saranta kolones fortress ) آشنا کنیم.







زمانی این شهر پایتخت قبرس محسوب می شده است و به همین دلیل کاخ های فرمانداری رومی ها در این شهر قرار دارند که هم بسیار زیبا هستند و هم با تزئینات و سنگ نماهای زیبایی پوشیده شده اند که آدمی را مجذوب خود می کند. و ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که این شهر زیبا و خوش آب و هوا در لیست رسمی یونسکو ثبت شده است و به عنوان یکی از گنجینه های فرهنگی و طبیعی میراث جهانی نامیده شده است.
در تور قبرس جنوبی شما با قلعه ای بسیار زیبا روبرو خواهید شد که به جرات می توان گفت که یکی از مکان های هیجان انگیز و فوق العاده جالب برای بازدید توریستان و گردشگرانتور قبرس اروپایی می باشد.
قلعه باستانی سارانتا کلنس در یکی از شهرهای قبرس با نام پافوس قرار دارد، که خود این شهر نیز یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری در تور قبرس محسوب می شود، که به عنوان یکی ازدلایل آن می توان همین قلعه باستانی را نام برد که در قسمت غربی بندر قرار گرفته است.









شما برای بازدید از این قلعه زیبا که در قرن 7 میلادی توسط Lusignans بر روی قلعه قبلی برای جلوگیری از حمله عرب ها ساخته شده است که متاسفانه در سال 1222 در یک زلزله ویران شد، می توانید به بخش شمالی بندر پافوس مراجعه نمائید. معنای اسم این قلعه بسیار زیبا 40 ستون است که تمامی این ستون ها از گرانیت باستان ساخته شده اند و احتمال می رود که از Agora گرفته شده باشد.
این قلعه باستانی در چهار گوشه خود 4 برج دارد، که 35 در 35 متر فضا با برجی در گوشه آن است و با دیواری به ضخامت سه متر پوشیده شده است که در امتداد دیوارها این برج ها به هم متصل می شوند، و علاوه بر این دیوار ضخیم و برج ها، خندقی نیز در اطراف آن کنده شده است، که شما برای گذر از این خندق و ورود به قلعه باید از پل چوبی گذر کنید. کل این قلعه باستانی تنها یک ورودی در بخش شرقی خود دارد که به شکل نعل اسب می باشد.
شما در پاییز و زمستان یعنی از تاریخ 16 سپتامبر تا 15 آوریل می توانید از ساعت 8:30 صبح تا 5 بعد از ظهر برای بازدید از این قلعه در تور قبرس جنوبی اقدام نمائید؛ و همچنین در بهار و تابستان نیز یعنی از تاریخ 16 آوریل تا 15 سپتامبر می توانید از ساعت 8:30 صبح تا 7:30 بعد از ظهر به دیدن این قلعه روید.

ادامه مطلب:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه