گرمی - Gremi

گرمی - تور گرجستان




گرمی ( Gremi ) یکی از جاذبه های تاریخی در ایالت کاختی کشور توریستی گرجستان می باشد. گرمی یک قلعه ای سلطنتی و کلیسای زیبای فرشتگان است که سال ساخت آن به قرن 16 پس از میلاد بر می گردد. درگذشته در این قسمت شهری دیدنی، کهن و با شور و حال زیادی به نام گرمی وجود داشته است که امروزه فقط یک قلعه و کلیسا از آن به جای مانده است که در تور گرجستان و تور کشور گرجستان می توانید از این منطقه دیدن نمایید.








اگر به شهر تفلیس که پایتخت گرجستان می باشد سفر کنید در 175 کیلومتری شرق آن می توانید از این منطقه دیدن کنید. روستایی زیبا نیز در کنار گرمی قرار دارد که نامش هم نام گرمی می باشد. این شهر در قرن 16 و 17 پس از میلاد از اهمیت زیادی برخوردار بوده است و شهری مهم به شمار می رفته است. این شهر در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است و برای خرید و فروش استفاده می شده است و همچنین محل اقامتی پادشاهان و افراد بالا مرتبه بوده است. این شهر به دست شاه عباس صفوی نابود شد. در سال 1615 شاه عباس به شهر حمله کرد و به این شهر زیبا و پر رونق پایان داد.








بعد از این حمله شهر نابود شد و کاختی ها پایتخت خود را به تلاوی بردند. مساحت شهر حدود 40 هکتار است. می توان ان را به سه بخش کلی تقسیم کرد که در تور ترکیبی تفلیس و باتومی از همه بخش ها دیدن خواهید رکد. بخشی که مربوط به کلیسای فرشتکان است، بخشی مربوط به تجارت و بخش سوم محل اقامت سلطتنی می باشد.  در قرن 19 در این شهر مطالعات باستان شناسی بسیاری انجام شد و از سال 2007 تلاش شد تا این شهر ار در میراث جهانی یونسکو ثبت کنند.
کلیسای فرشتگان در تپه واقع شده است، این کلیسا از چهار بخش تشکیل شده است. دژ سه طبقه، برج ناقوس، سرداب شراب و کلیسای فرشتگان گابریل و مایکل که هر کدام در نوع خود بسیار دیدنی و جالب هستند که در تور گرجستان نبایستی آن ها را از دست داد.  اطراف کلیسا با دیوارها و برج ها پوشانده شده است. در اطراف آن یک تونل مخفی نیز یافت شده است که تا رود اینتسوپی ادامه دارد. سال ساخت کلیسا به سال 1565 میلادی بر می گردد که دستور ساخت آن را لوان کاختی داد. سنگ تراشی های کلیسا از معماری معصار ایران نشات گرفته شده است.

ادامه مطلب:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه