کلیسای سنت ساوا

کلیسای سنت ساوا - تور صربستان


کلیسای سنت ساوا ( Church of Saint Sava ) در شهر بلگراد صربستان قرار دارد. این کلیسا یک کلیسای ارتدوکسی می باشد که در منطقه بالکان بزرگترین کلیسای ارتدوکس در دنیا می باشد. نام این کلیسا را ساوا گذاشتند، ساوا فردی بود که در قرون وسطی در کشور صربستان فردی مهم بود و در تاریخ صربستان تاثیر مهمی گذاشته است و کلیسای ارتدوکس صربستان را تاسیس کرد. در تور بلگراد صربستان و تور صربستان از این بنای زیبا دیدن نمایید.






معماران این بنا الکساندر دروکو و برانکو پشیج بوده اند و هزینه ساخت این کلیسا را مردم به طور کامل پرداخت کرده اند. سبک معماری این کلیاس منحصر به فرد صرب بیزانسی و بیزانسی نو می باشد. کشور صربستان چندین سال است که در زمینه گردشگری بسیار هزینه و تبلیغ کرده است و به خوبی توانسته است گردشگران را به سمت خود جلب کند و امروزه شاهد این هستیم که از تمامی دنیا گردشگران زیادی در تور صربستان به این کشور و به خصوص شهر بلگراد سفر می کنند. نام قدیمی این کشور صربستان و مونته نگرو بوده است و از سال 2006 به بعد نامش به صربستان تغییر پیدا کرده است. نژاد مردم این کشور اسلاو می باشد.







این کشور بارها مورد هجوم کشورهای دیگر قرار گرفته است از جمله عثمانی ها، اتریشی ها و در جنگ جهانی دوم نیز آلمانی به این کشور مسلط شدند. البته صربستان بعد از جنگ جهانی اول اعلام استقلال کرد و به عنوان یک کشور مستقل شناخته شد. اگر به شهر بلگراد بروید از هر نقطه این شهر می توانید این کلیسای زیبا را ببینید. گنبد مرکزی این کلیسا 4000 تن می باشد. ارتفاع کلیسا 82 متر است و ارتفاع گنبد 70 متر. در گنبد این کلیسا صلیبی قرار دارد که ارتفاعش 12 متر است. تزئینات این کلیسا و موزائیک کاری آن چشم نواز می باشد. ظرفیت کلیسا 10 هزار نفر است و 3500 متر سطح دارد که در تور کامل صربستان این زیبایی ها را از نزدیک نظاره گر خواهید بود.


ادامه مطلب:

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه