ستون های شاخکدار

ستون های شاخکدار - تور روسیه





ستون های شاخکدار ( Rostral Columns ) یکی از دیدنی های سن پترزبورگ در روسیه می باشد. این ستون ها در جزیره واسیلوفسکی ( Vasilievsky Island ) قرار دارد. این جزیره در غرب به خلیج فنلاند می رسد و از جنوب و شمال شرقی به دو رود مالایانوا و بولشایانو می رسد. ستون های شاخکدار نماد شهر زیبا و توریستی سن پترزبورگ به شمار می رود. در تور روسیه و تور سن پترزبورگ از این نماد و جاذبه دیدن نمایید.






در حین ورود به محل تلاقی دو انشعاب رودخانه یعنی استرلکا به اولین بنای تاریخی که برسیم این ستون های زیبا می باشد. ستون های شاخکدار در سال 1810 میلادی ساخته  شده اند. نمادی که در این ستون ها قرار دارد قدرت کشتی های جنگی بالتیک روسیه را نشان می دهد و شامل 6 شاخک است. در سفر به روسیه دیدن از این ستن های جذاب را فراموش نکنید.

اگر به پایه این ستون ها نگاه کنید مجسمه هایی را خواهید دید، این مجسمه ها نماد رودخانه های بزرگ در روسیه می باشد. از جمله این رودخانه ها می توان ولکوف، نوا، دنبپر و ولگا را نام برد. در گذشته از این ستون ها به عنوان فانوس دریایی استفاده می شده است. این ستون ها مشعل هایی دارند که درگذشته که به عنوان فانوس درایی استفاده می شده اند روشن بوده اند و امروزه فقط در روزهای تعطیل این مشعل ها روشن هستند و طول شعله آن ها به 7 متر می رسد.







این ستون ها برای بیش از دو قرن بخش جدایی ناپذیر از منظره مرکزی شهر بوده اند و زیبایی این ستون ها به ویژه در تعطیلات عمومی بزرگ، زمانی که مشعل در بالای آنها روشن می شود، چشمگیر است.  در جزیره واسیلوفسکی علاوه بر این ستون جاذبه های دیگری نیز قرار دارد از جمله صراف خانه، مجسمه ایوان کروزشترون، کلیسای جامع اندرویوفسکی، موزه معدن کاری، پارک و ستون هرمی سنگی و بسیاری از جاذبه های دیگر که در تور سن پترزبورگ شاهد همه این آثار زیبا خواهید بود. این جزیره  به وسیله رود اسمولنکا به جزیره دکابرستوف متصل می شود. این جزیره و جزیره اسمولنکا با یکیدیگر منطقه ای به نام واسیلواستروفسکی را شامل می شوند که در سال 2002 جمعیت آن بیش از 202 هزار نفر بوده است.







در سال 1810 تصمیم گرفته شد که دو ستون به نشان دهنده دو کانال در شهر سن پترزبورگ ساخته شود. ژان فرانسوا توماس د تومون معمار مشهور فرانسوی تصمیم گرفت در این مکان دو ستون به سبک ستون های رومی که ستون های پیروزی نیز به آن ها گفته می شد ساخته شوند در ابتدا کاسه های بزرگی در راس ستون ها قرار داشت که برای روشنایی و آتش استفاده می شد، بعدا این کاسه ها با چراغ های الکتریکی جایگزین شد و امروزه این چراغ ها با گاز روشن می شوند.
در سفر به روسیه بازدید از این ستون های شاخکدار را در برنامه خود قرار دهید. پیشنهاد پارس پالاد به شما تور روسیه می باشد توری با جاذبه های بی نظیر و فوق العاده زیبا که هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می کشد.

منبع:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه