میدان کنکورد

میدان کنکورد - تور اروپا



میدان کنکورد ( Place de la Concorde ) یکی از معروف ترین میدان های پاریس برای توریست های تور اروپا از سراسر جهان است که پس از میدان Quinconces  در شهر بوردو، با 86400 مترمربع وسعت بزرگترین میدان فرانسه محسوب می شود. گردشگرانی که با تور گروهی اروپا قصد سفر دارند حتما از میدان کنکورد دیدن خواهند کرد.






میدان کنکورد در منطقه 8 پاریس و در ابتدای خیابان شانزه لیزه که از مشهورترین مکان های گردشگری فرانسه می باشد، واقع است. لویی پانزدهم در سال 1763 از یک بیماری مهلک نجات یافت. به همین دلیل مجسمه ی بزرگی از او را در میدانی قرار دادند. این میدان در سال 1772 توسط معماری به نام Jucques-Ange Gabriel طراحی و ساخته شد و در ابتدا به نام میدان لویی پانزدهم معروف شد. اما زمان زیادی با این نام باقی نماند.






والی مصر محمدعلی پاشا ستونی به نام ابلیسک L’obélisque را به فرانسه هدیه داد که در مرکز میدان کنکورد گذاشته شد. این ستون قدیمی ترین اثر در پاریس است چرا که قدمتش به دوره رامسس دوم یعنی حدود 13 قرن قبل از میلاد مسیح می رسد و از کاوش های باستان شناسی در خرابه های معبد رامسس دوم به دست آمده اند و از این نظر برای گردشگران تور اروپا که به تاریخ و باستان شناسی علاقه مند هستند بسیار جالب است. لازم به ذکر است که مشابه این ستون را می توان در بسیاری از کشور های دنیا یافت علی الخصوص افرادی که توسط  تور روسیه و یا تور ایتالیا به این کشور ها سفر کرده اند. اما تفاوت اصلی و دلیل متمایز بودن این ستون در میدان کنکورد قدمت آن می باشد. در دوره ی انقلاب اول فرانسه که به دوره ی ترور مشهور بود، یک دستگاه گیوتین در این میدان نصب شد و بسیاری از مردان بزرگ آن روزگار مثل لاوازیه، ماری آنتوانت و لویی شانزدهم در همین محل گردن زده شدند. در تابستان سال 1794 که به دوران ترس و وحشت معروف است در مدت یک ماه بیش از 1400 تن در این میدان سلاخی شدند. یک سال بعد از این دوران و انقلاب فرانسه گیوتین از وسط میدان برداشته و نام میدان نیز به نام کنونی آن کنکورد که به معنی توافق است تغییر یافت.

ادامه مطلب:

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه