نسبار

نسبار - تور بلغارستان




تور بلغارستان به خاطر جاذبه های تاریخی و باستانی فراوان و موزه های مختلف با سبک های معماری منحصر به فرد شهرت جهانی دارند. بسیاری از گردشگرانی که با  تور خارجی سفر می کنند این کشور را به عنوان مقصد بر می گزینند. یکی از شهرهای بسیار جالب و دیدنی بلغارستان، شهر نسبار ( Nessebar ) است که به شهر چهل کلیسا نیز معروف است. این شهر تاریخی قدمت زیادی داشته و در زمان حکومت روم شرقی قدرتمند بوده است.







هنگامی که با تور بلغارستان به این کشور زیبا سفر می کنید، در هنگام عبور از کنار ساحل جنوبی دریای سیاه از روستاها و شهرهای زیبایی می گذرید که هر کدام داستان خود را دارند. یکی از این شهرها، شهر نسبار است که در استان بورگاس و روی شبه جزیره ای سنگی که به شکل دماغه ای بیرون زده از دریاست، واقع شده است. در این شهر زیبای تاریخی با مجموعه ای از کلیساهای قدیمی روبرو می شوید که قدمتشان به سه هزار سال قبل بر می گردد. مورخان بنیان گذاران نسبار را تراسیان ( Thracian ) می دانند که در قرن ششم قبل از میلاد از یونان به این منطقه مهاجرت کرده بودند. همچنین مغازه ها، ساختمان های قدیمی و کوچه های باریک این شهر یادگار دوران یونانی ها، رومی ها و بیزانس می باشد.









شهر تاریخی نسبار یکی از پر طرفدارترین اقامتگاه ها برای گردشگران تور لاکچری بلغارستان است. آن چه امروزه از این شهر به جا مانده، بناهایی است که متعلق به دوران یونان یا هلنستیک ( Helenstic ) هستند. از جمله این بناهای تاریخی می توان به ارگ شهر، معبد آپولو و میدان عمومی اشاره کرد. همچنین در زمان حکومت بیزانس یا امپراطوری رم شرقی بر نسبار قلعه ای در این شهر ساخته شده است، چرا که مهم ترین شهر بندری منطقه در آن زمان بوده است. نسبار به مروارید دریای سیاه یا دوبروونیکِ (نام شهر تاریخی معروفی در کرواسی است) بلغارستان نیز مشهور است.
همچنین در نسبار خانه های چوبی دیده می شوند که نمونه های ارزشمندی از هنرمعماری قرن نوزدهم در این منطقه هستند. به دلیل آثار تاریخی فراوان و متنوعی که در این شهر وجود دارند، نام نسبار در سال 1983 در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. از این علاقه مندان زیادی با تور خارجی از سراسر جهان برای دیدن این شهر تاریخی و دیدنی به بلغارستان سفر می کنند.

ادامه مطلب:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه