پارک ملی توشتی

پارک ملی توشتی - تور گرجستان



پارک ملی توشتی ( Tusheti ) یکی از شگفت انگیزترین مکان های دیدنی کشور گرجستان است. پارک ملی توشتی گرجستان منطقه ای با وسعت 796 کیلومتر مربع واقع در دامنه ی شمالی کوه های قفقاز است که از کاختی تا مرز روسیه گسترده شده و همه ساله گردشگران زیادی با تور خارجی از سراسر دنیا به آن سفر می کنند. به خصوص در فصل تابستان به خاطر قرار گرفتن در منطقه ی کوهستانی این پارک بسیار مناسب کوهنوردی و گردشگری بوده و از این رو تور گرجستان ویژه تابستان انتخاب بسیار خوبی برای گردشگران خواهد بود.




پارک ملی توشتی به بهشت پنهان گرجستان مشهور است. به همین خاطر بسیاری از گردشگران تور گرجستان وبه خصوص تور تفلیس از این پارک زیبا دیدن می کنند. بومیان این منطقه به خاطر چراگاه های مناسب و متنوع اغلب به دامداری مشغولند اما پرورش خوک در این پارک ممنوع بوده و خوردن گوشت آن را هم حرام می دانند. از صادرات آنها به دیگر نقاط اروپا می توان به پنبه و پنیر معروف توشتی اشاره کرد. از ویژگی های خاص پارک ملی توشتی گرجستان می توان به این نکته اشاره کرد که به دلیل اینکه تمامی منطقه تحت حفاظت محیط زیست است کاملا طبیعت بکر و دست نخورده است و همین موضوع، خود از جاذبه های این پارک برای گردشگران تورهای خارجی است. پارک توشتی پس از سقوط سلطنت متحد گرجستان در قرن پانزدهم به تصرف پادشاهان کاکهیتان درآمد.





پارک ملی توشتی گرجستان به خاطر داشتن مناظری چشم نواز از قله های برفی، تپه های سرسبز و دره های عمیقی که گوسفندان در آن می چرند معروفند. یک منطقه قابل دسترسی برای بازدیدکنندگان پارک ملی توشتی وجود دارد که در 85 کیلومتری کوه های قفقاز واقع شده و 280 کیلومتر هم با تفلیس پایتخت گرجستان فاصله دارد. گردشگران تور تفلیسبرای رسیدن به این منطقه باید ابتدا مسیری یک ساعت و نیمه را تا روستای آلوانی Alvani بروند و سپس ادامه ی راه را با تاکسی یا مینی بوس طی کنند. هر چند که این مسیر به خصوص حد فاصل دو روستای آلوانی و اومالو یکی از خطرناک ترین و سخت ترین راه هاست و تنها در تابستان باز است، اما با این وجود علاقه مندان تور گرجستان ویژه تابستانبرای دیدن این بهشت پنهان همه سختی ها را به جان می خرند.





معماری ساختمان ها و قلعه های پارک ملی توشتی گرجستان بر زیبایی و فضای جادویی این منطقه افزوده است. این منطقه در میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است. یکی از بناهای دیدنی پارک ملی توشتی برج های دارتلو گرجستن است که یکی از اهداف ساخت آن نگهبانی بوده است. پارک ملی توشتی گرجستان به خاطر ویژگی های خاصی که دارد و همچنین وسعت و قدمت زیادش از قدیمی ترین پارک های گرجستان بوده و از مهم ترین جاذبه های توریستی این کشور به حساب می آید. بنابراین اگر از عاشقان طبیعت و تاریخ هستنید و با تور گرجستان سفر کردید حتما یک روز را برای بازدید از پارک ملی توشتی خالی بگذارید چرا که طبیعت گردی و دیدن گیاهان بی نظیر و جانداران متنوع و جذاب این منطقه خالی از لطف نیست.



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه