کلیسای سنت اسحاق - Saint Isaac's Cathedral

کلیسای سنت اسحاق - تور روسیه



کلیسای اسحاق یا کلیسای سنت اسحاق ( Saint Isaac's Cathedral ) در شهر سن پترزبورگ روسیه قرار دارد. سبک این کلیسا، کلاسیک روسی است و معماری بسیار زیبایی دارد به خصوص گنبد طلایی آن که از دور می درخشد و از تمام نقاط شهر سن پترزبورگ قابل روئت  است. ساخت این کلیسا به سال 1710 بر می گردد. در تور روسیه و تور مسکو سن پترزبورگ یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری کلیسای اسحاق است که نمی توان از آن چشم پوشی کرد.






در روزهای یکشنبه که تعطیل می باشد در کلیسای جامع اسحاق مراسم مذهبی برگزار می شود و افراد زیادی به این مکان برای نیایش می آیند. این کلیسا در طول چند دهه ای که ساخته شده است بارها مورد بازسازی قرار گرفته است. ساختمان فعلی کلیسا که در تور کشور روسیه خواهید دید در سال 1818 تا 1858 توسط یک معمار فرانسوی به نام مانفران بنا نهاده شده است. این کلیسا بزرگترین کلیسای روسیه می باشد، طول آن 114 متر و با ارتفاعی 101.5 متری و عرض 98 متر خودنمایی می کند. در حدود 40 سالی که ساخت این کلیسا به طول انجامید 500 هزار نفر در ساخت آن شرکت کردند. ظرفیت کلیسای جامع اسحاق 14 هزار نفر است. زمانی که انقلاب اکتبر در روسیه رخ داد این مکان تبدیل به موزه شد و اکنون هم آثار زیادی در آن است ولی مراسم های مذهبی نیز در آن برگزار می شود.






ستون های این کلیسا از جنس گرانیت هستند. تعداد ستون های کلیسا 128 عدد است که زیبایی خاصی دارند. گند این کلیسا طلاکاری شده است. در زمان ساخت این کلیسا سعی شد از تمامی امکانات و فناوری های روز استفاده شود. این کلیسا دومین بنای بلند در شهر توریستی سن پترزبورگ می باشد. نقاشی های سقف این کلیسا بسیار زیباست. صلیب بزرگی نیز در این مکان مذهبی وجود دارد. برج ناقوس که 11 زنگ ناقوس دارد نیز دیدنی و جالب است، این ناقوس ها از جنس قلع، مس و آلیاژ هستند. سنگ های مرمر به رنگ خاکستری دیوارهای کلیسا را پوشانده است و زیبایی بی نظیری را به کلیسا داده است.
مجسمه های از پیامبران نیز در این کلیسای بزرگ قرار گرفته است که از جنس برنز است و طلاکاری نیز دارد. در این کلیسا فرشتکان با بالهای زیبا را خواهید دید. در تور مسکو سن پترزبورگ زیبایی های زیادی را نظاره گر خواهید بود.






این شهر زیبا خواهر خوانده شهر اصفهان است. در تور روسیه حتما به دیدن این شهر زیبا و خواهر خواننده اصفهان زیبا بروید. این کلیسا دو میدان را در سن پترزبورگ به هم وصل می کند به نام های میدان دکابریستف و میدان اسحاق.  میدان اسحاق در زمان ساختن ساخت کلیسای جامع اسحاق مورد بازسازی قرار گرفت. این کلیسا طبق قوانین کلی کلیساهای مسیحی با یک گنبد بزرگ در مزکز کلیسا و چهار گنبد در گوشه های آن ساخته شده است. در تور کشور روسیه شما می توانید از آثار و بناهای زیادی در مسکو پایتخت کشور پهناور روسیه و هم چنین سن پترزبورگ دیدن کنید و خاطرات بی نظیری را برای خود رقم بزنید.





Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه