معبد چینتامانی جین - Chintamani Jain Temple

معبد چینتامانی جین - تور هند


یکی از قدیمی ترین معابد جین در شهر سورات ، معبد چینتامانی جین ( Chintamani Jain Temple ) است. این معبد در نزدیکی موزه ای به نام سیرجان سامی واقع شده است و یکی از اصلی ترین جاذبه های گردشگری هند و شهر سورات به شمار می رود. شهر سورات یکی از بزرگترین شهرای استان گجرات هند است و شهر الماس و سنگ های زینتی و قیمتی است. در تور هند و تور مسافرتی هند شهر سورات را فراموش نکنید به ویژه معبد چیستانامی جین را.






معبد چینتامانی مکانی مذهبی برای هندی هاست و همچنین نمادی از صنایع دستی چوبی در استان گجرات هند. این معبد در زمان حاکمیت آرانگزب در سال 1699 میلادی ساخته شد. معبد چینتامانی در منطقه مورجی نگار سورات قرار دارد که تقریبا مرکز شهر است و از هر بخشی از سورات به راحتی قابل دسترسی است. در قرن 12 میلادی پادشاهی به نام کومارپال حکومت می کرد و یک مشاور به نام آچاریا داشت که شاعر و فیلسوف جین بود. این کلیسا برای احترام به این شخص ساخته شده است.

این معبد شاید ساختاری ساده داشته باشد اما اینگونه نیست و خلاقیت و مهرات بسیاری در ساخت این بنا به کار گرفته شده است. طراحی های پیچیده و زیبا که روی چوب حکاکی شده است، سقف هایی با نقاشی هایی زیبا و با استفاده از رنگ های طبیعی. معبد چینتاماتی نمونه ای از هنر مردم هند در قرون گذشته است. نقاشی های این معبد به قدری زیباست که در جهان و در تور خارجی این معبد را با نقاشی های بی نظیرش می شناسند.

یک ماکت از این معبد در موزه لندن وجود دارد که به 9 دهه قبل بر می گردد. فضای بیرونی معبد بسیار فریبنده است و اگر داخل معبد را ببینید معماران و نقاشان این معبد را ستایش می کنید. تور هند ، توری مناسب برای سفرهای خانوادگی می باشد. ستون های چوبی زیبایی در این معبد وجود دارد.
اگر با تور مسافرتی هند به شهر سورات رفتید علاوه بر معبد چینتامانی جین می توانید از جاذبه های دیگر این شهر مانند قلعه و دژ سورات و معبد آمیتا نیکتان نیز دیدن کنید. همچنین از قبرستان ارمنی ها در شهر سورات نیز دیدن کنید. در این شهر نگران امنیت خود نباشید زیرا یکی از امن ترین شهرهای هند می باشد. غذاهای متنوع زیادی داره که قطعا تند هستند و همه گردشگران این غذاهای خوشمزه را امتحان می کنند.







دسترسی به معبد چینتامانی بسیار آسان است زیرا در 7 کیلومتری ایستگاه راه آهن شهر سورات قرار دارد و از آن جا می توانید با اتوبوس به معبد بروید. این معبد یکی از اصلی ترین معابد برای پیروان آیین جین در هند به شمار می رود و پیروان دین جین همواره به این مکان مذهبی می آیند.


ادامه مطلب:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه