طاق پیروزی - Arc de Triomphe

طاق پیروزی - تور اروپا


یکی از بناهای معروف پاریس که گردشگران تور اروپا در سفر به فرانسه از آن بازدید می کنند طاق پیروزی یا طاق نصرت یا دروازه ی پیروزی است. طاق پیروزی ( Arc de Triomphe ) در میدان شارل دوگل قرار دارد و با ارتفاع 49 و نیم متر، عرض 45 متر و عمق 22 متر بزرگترین طاق نصرت در دنیا محسوب می شود. طراحی بنای طاق پیروزی فرانسه به سبک طاق پیروزی تیتوس در رم باستان می باشد که البته از آنها بزرگتر است.





ناپلئون در سال 1806 دستور ساخت طاق پیروزی را داد. طاق پیروزی را به افتخار جنگجویان و سربازانی که در طول تاریخ و علی الخصوص در زمان ناپلئون جانشان را برای دفاع از فرانسه از دست دادند ساختند تا یادبودی باشد برای آیندگان و همچنین بازدیدکنندگانی که با تور گردشگری اروپا به این مکان می آیند تا اندکی با تاریخ فرانسه آشنا شوند. به همین منظور اسامی فرماندهان نیروهای فرانسه در این جنگ ها بر روی دیوارهای داخلی و در بالای این طاق نصرت حک شده است. همچنین در زیرزمین این بنا مقبره ی یکی از سربازان گمنام جنگ جهانی اول واقع است. یکی از رسومی که در طاق پیروزی پاریس انجام می شود و برای گردشگران تور کشور فرانسه بسیار جالب توجه است این است که آتشی به یاد سرباز گمنام در قسمت پایین و سمت ضلع شرقی بنا همواره روشن است که هر روز بعد از ظهر با گاز طبیعی شعله ی آن را تجدید می کنند.






این بنا در انتهای غربی خیابان شانزه لیزه و یا به عبارتی در 2 کیلومتری میدان کنکورد واقع است. میدان شارل دوگل که طاق پیروزی در آن است پر ترافیک ترین و شلوغ ترین میدان در پاریس شناخته می شود چرا که 12 خیابان به این میدان می رسند. بنابراین به گردشگران تور گردشگری اروپا و همچنین تور کشور فرانسه توصیه می شود که در صورتی که به این میدان رفتند، به هیچ وجه برای رسیدن به طاق پیروزی پیاده از خیابان ها عبور نکنند؛ بلکه از پاساژ زیر زمینی که به این بنا ختم می شود استفاده کنند. اگرچه در این صورت مسیر طولانی تری در پیش رو دارند اما می توانند مطمئن باشند که سالم به مقصد می رسند!





ساخت طاق پیروزی 30 سال با نظارت لوئیس فیلیپ به طول انجامید. 4 سال پس از اتمام ساخت، جسد ناپلئون را به زیر بنا انتقال داده و سپس به مقبره اش بردند. از آن پس این طاق محل برگزاری مراسم ترحیم بزرگان حکومتی و دیگر افراد معروف و سرشناس فرانسوی شد. از آن جمله می توان به مراسم خاکسپاری ویکتور هوگو در سال 1885 اشاره کرد که به بزرگترین مراسم ترحیم برگزار شده در این مکان تبدیل شد. البته این طاق محل شادی و سرور نیز بوده است که شادترین مراسم اتفاق افتاده در آن مربوط به زمانی است که ارتش آزادی بخش فرانسه به مناسبت شکست دادن و بیرون کردن نازی ها در جلوی این طاق رژه رفتند.

طاق پیروزی فرانسه به شهر زیبای پاریس رنگ و بوی تاریخی خاصی بخشیده است. اگر قصد دارید با تور اروپا سفر کنید سعی کنید حتما به دیدن این بنای با شکوه و تماشایی بروید.


منبع:

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه