تپه گنجشک ها - مسکو

تپه گنجشک ها - تور روسیه




تپه گنجشک ها ( Sparrow Hills ) در مسکو واقع شده است. این تپه به بام مسکو معروف است زیرا یکی از بلندترین مناطق مسکو می باشد همچنین به صورت عامیانه روس ها این تپه را Lenin Hills نیز می نامند. این تپه در کنار رودخانه مسکوا قرار دارد. بلدترین قسمت در این تپه 220 متر ارتفاع دارد و اگر به بالای آن بروید تصویری بی نظیر از مسکو را خواهید دید و در سفر به روسیه با تور روسیه تصویری زیبا و همیشگی از مسکو در ذهن شما هک خواهد شد.






منظره فوق العاده این تپه باعث شده است که حتی شاعران و نویسندگان نیز در اشعار و نوشته های خود از این تپه نام ببرند. در زمان جنگ گروه های مختلف روی این تپه قرار می گرفتند و مسکو را زیر پای خود می دیدند و به فکر فرو می رفتند که چگونه مسکو را فتح کنند. اگر روی سکوی دیدبانی در این تپه قرار بگیرید بخش های زیادی از مسکو را خواهید دید از جمله کلیسای کرملین، استادیوم لوژنیکی، کلیسای جامع مسیح منجی و صومعه نوودویچی. نام تپه گنجشک ها را از نام روستایی گرفتند که در گذشته در این منطقه قرار داشته است. در قرن های مختلف سازه های جدیدی به این تپه اضافه شد. در تور مسافرتی روسیه با رفتن به این تپه به قرون مختلف سفر می کنید. در قرن 17 صومعه آندرفسکی و در قرن 18 کارخانه شیشه و آجر در این تپه ساخته شد  از قرن 19 ساخت و سازها افزایش پیدا کرد. یک پیست اسکی نیز در کنار تپه وجود دارد.






یک مجموعه ورزشی در سمت راست تپه گنجشک ها قرار گرفته است به نام مجموعه ورزشی المپیک لوژنیکی. این مجموعه ورزشی در روسیه و اروپا زبان زد است و بسیار بزرگ است. علاوه بر امور ورزشی برای امور فرهنگی و هنری نیز از این مجموعه ورزشی استفاده می کنند. مایکل جکسون معروف نیز در این ورزشگاه کنسرت برگزار کرده است. ما پیشنهاد می کنیم با تور روسیه به جام جهانی 2018 بروید و این رویداد بزرگ را از دست ندهید و با یک تیر چند نشان بزنید و هم از روسیه و مسکو دیدن کنید و هم جام جهانی را از نزدیک ببینید. از دیگر مکان هایی که در این تپه قرار دارد می توان دانشگاه دولتی مسکو را نام برد.  این دانشگاه به دستور استالین در بلندترین نقطه شهر ساخته شد. درسال 1924 نام این تپه به صورت غیر رسمی برای گرامیداشت رهبر بزرگ انقلاب اکتبر به نام تپه لنین نام گرفت. اکنون خط مترو نیز در کنار این تپه واقع شده است و در تور مسکو سن پترزبورگ به راحتی با خط مترو می توانید به این مکان بروید.






ادامه مطلب:




Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه