باغ دریایی وارنا

باغ دریایی وارنا - تور بلغارستان



گردشگرانی که از نقاط مختلف جهان با تور خارجی سفر می کنند، همیشه به دنبال مقاصدی هستند که بیشترین مکان های دیدنی و جالب را داشته باشند. یکی از این کشورها، بلغارستان است. همچنین تور وارنا بلغارستان طرفداران خاص خود را دارد. وارنا سومین شهر بزرگ بلغارستان پس از صوفیه و پلوودیو است. باغ دریایی وارنا  ( Sea Garden Varna ) یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری محسوب می شود.





باغ دریایی وارنا که قدمت آن به قرن نوزدهم می رسد، در حقیقت یک پارک طبیعی و تاریخی است. این پارک محلی برای استراحت و آرامش گردشگران تور وارنا بلغارستان می تواند باشد؛ جایی برای دویدن و پیاده روی در کنار دریای سیاه. این پارک طبیعی مهم ترین منبع برای ذخیره های طبیعی بلغارستان می باشد. همچنین با حدود 90 هزار متر مربع مساحت، بزرگترین پارک طبیعی در منطقه شبه جزیره بالکان محسوب می شود. باغ دریایی وارنا که بر اساس معماری منظر طراحی شده، فقط به اندازه ی چند دقیقه پیاده روی با وارنا فاصله دارد. گردشگران تور بلغارستان حتما از این شهر بندری زیبا و این پارک طبیعی به خاطر جاذبه های زیادی که دارد دیدن می کنند. از جاذبه های باغ دریایی وارنا می توان به موزه تاریخ طبیعی، دلفیناریوم وارنا، آکواریوم وارنا، باغ وحش، گلخانه، رصدخانه نیکلاس کوپرینگ و ...






تا اواسط قرن 19 میلادی محلی که اکنون باغ دریایی در آن واقع است، یک زمین بیابانی خارج شهر بود. شهردار وقت در سال 1862 دستور داد که باغ کوچکی در این زمین ایجاد شود. سپس 16 سال بعد یعنی در سال 1878 پس از اینکه بلغارستان از امپراتوری عثمانی جدا شد، تصمیم گرفتند که باغ دریایی را در این منطقه بنا کنند. 10 سال بعد هم پروژه ی ایجاد پارک ساحلی کلید خورد. آنتوان نواک باغبانی اهل چک بیشترین نقش را در توسعه ی باغ دریایی داشت. وی کسی بود که قصرهای شون برون و عمارت کلاه فرنگی وین با هنرمندی های او زیبا و دیدنی شده بودند. در این باغ نیز با ایده های منجصر به فردش، ظاهر مدرن باغ دریایی را با گیاهانی زیبا و کمیاب و با ارزش طراحی کرد و آراست. مساحت باغ در سال 1905 به 90 هزار متر مربع رسید و بیشتر طراحی های معماری باغ بر عهده ی معماری فرانسوی به نام مارتینیس بود. چند سال بعد یعنی در سال های 1912 و 1913 آب نماها و فواره های باغ طراحی و اجرا شد و سپس با استفاده از برق شهری نورپردازی هایی در باغ انجام شد. اکنون حدود 20 هزار متر مربع از فضای باغ به باغچه های گل اختصاص دارد که چشم و روح بازدیدکنندگان تورهای خارجی را می نوازد.






می توان گفت باغ دریایی به عنوان نمادی از شهر وارنا مجموعه ای دیدنی ها برای گردشگران تور بلغارستان را در خود دارد. باغ وحش اگزاتیک، آکواریوم بزرگ و موزه ی تاریخ طبیعی اخیرا به این مجموعه در باغ دریایی وارنا اضافه شده اند. اگر با تور بلغارستان به وارنا آمده و از این باغ دیدن می کنید، نمایش پر از هیجان 40 دقیقه ای دلفین ها در دلفیناریوم وارنا را از دست ندهید.

ادامه مطلب:

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه