صومعه سامتاورو


صومعه سامتاورو - تور گرجستان


همه ساله گردشگران زیادی از ایران به قصد تفریح و خرید با تور خارجی سفر می کنند. کشور گرجستان با داشتن جاذبه های توریستی فراوان، آب و هوای دلچسب و همینطور غذاهای خوشمزه و باب طبع ایرانیان، یکی از مقاصد مهم آنهاست. اگر با تور گرجستان سفر کنید می توانید با دیدن از شهرهای تفلیس، باتومی و خیلی شهرهای دیگر گرجستان سفر خاطره انگیزی را تجربه کنید





یکی از آثار دیدنی گرجستان، صومعه ی سامتاورو ( Samtavro Monastery ) می باشد. این صومعه در 20 کیلومتری تفلیس در محلی به نام Zemo Ecclesia بنا نهاده شده است. زمان ساخت آن به قرن چهارم میلادی یعنی زمانی که پایتخت شرق گرجستان ایبریا مکتهتا بوده برمی گردد. این صومعه محل دفن اولین بانوی سلطنتی مسیحی، پادشاه میریان و ملکه نانا می باشد که در سال 1906 بنای یادبودی برایشان ساخته شده است. همچنین این محل از آغاز قرن نوزدهم میلادی به کلیسا تبدیل شده و به خاطر اینکه سنت گابریل در آن دفن شده است از اماکن مقدس گرجستان به شمار می رود که علاوه بر گردشگران تور گرجستان و تور تفلیس ، زائران زیادی به این صومعه می روند.






کاوش های باستانی نشان می دهد که این صومعه بقایای یک کلیسای بزرگ قبل از قرن یازده میلادی بوده است. همچنین نقاشی هایی که برای تزئین در صومعه به ککار رفته است مربوط به اواخر قرن 17 میلادی بوده است. در شرق آن، بنای مربوط به کلیسای سنت نینو که از کلیساهای معروف قرون وسطی است، قرار گرفته است. کلیسای ارتدوکس این صومعه در شهر سومتسختا یاخته شده است. تزئینات این کلیسا نیز به قرن 19 میادی بر می گردد. در شمال کلیسا هم سه برج صلیبی قرار گرفته است که مربوط به قرن 15 و 16 میلادی هستند. به علاوه برج هایی به شکل استوانه که در دیوار صومعه نگهداری می شوند، مربوط به قرن 18 میلادی هستند. این برج ها در قرن 19 بازسازی شده اند. برای همین خصوصیات است که به گردشگرانی که با تور تفلیس به گرجستان سفر کرده اند و به تاریخ علاقه دارند توصیه می شود که این مکان های دیدنی را فراموش نکنند. کلیسای ا صومعه ی سامتاورو به همراه چندین آثار دیگر شهر متسختا از آثاری هیتند که در یونسکو به عنوان میراث فرهنگ و هنر گرجستان ثبت شده است.

ادامه مطلب:




Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه