کاخ دادیانی - Dadiani Palace

کاخ دادیانی - تور گرجستان


اگر قصد دارید به یکی از کشورهای شوروی سابق سفر کنید، ما به شما تور گرجستان را پیشنهاد می کنیم. گرجستان با داشتن مناظری زیبا و بکر، آب و هوایی مطبوع و آثار تاریخی زیاد در شمار پرطرفدارترین کشورها برای طرفداران تور خارجی است. یکی از جذاب ترین آثار باستانی گرجستان کاخ دادیانی ( Dadiani Palace ) گرجستان است. این کاخ در باغ بزرگی در شهر زوگدیدی قرار گرفته و مجموعه ی با ارزشی برای گرجستان به شمار می آید. شهر زوگدیدی با تفلیس پایتخت گرجستان فاصله دارد. بنابراین اگر با تور تفلیس می خواهید به گرجستان سفر کنید و می خواهید این کاخ زیبا و دیدنی را هم ببینید باید این موضوع را در برنامه ریزی سفرتان لحاظ کنید. شاید بهتر باشد با تور هفت روزه گرجستانسفر کنید تا بتوانید به جز تفلیس چند شهر دیدنی دیگر را هم ببینید.





مجموعه ی کاخ دادیانی که سمبلی از فرهنگ و هنر گرجی است درسال 1840 بنا شده است. این مجموعه شامل کاخ ملکه Ekaterine Chavchavadze Dadiani و شاهزاده  Niko Dadiani، کلیسا و باغ گیاه شناسی است. سبک معماری بناهای این مجموعه برگرفته از سبک معماری اروپایی است. در زمان حکومت دموکراتیو گرجستان طرح اولیه ی این مجموعه ارائه شد و اقدام به ساخت آن کردند. سپس گرجستان به اتحاد جماهیر شوروی پیوس. در حین حفاری هایی که برای ساخت این مجموعه انجام می گرفت، یک موزه سکه سازی منطقه ی آرچاپلیس (Archaeopolis) کشف شد که به همین دلیل شاهزاده دیوید دادیانی در 1850 اولین موزه ی حفاری های باستان شناسی را ایجاد کرد. خانواده ی دادیانی علاوه بر این، در موزه ی مجموعه کاخ دادیانی، سلاح ها و زره پوش های اروپایی را هم حفظ و نگهداری می کنند و برای گردشگرانی که از مناطق مختلف دنیا با تور خارجی به گرجستان آمده اند و به آثار فرهنگی هنر و مردم شناسی علاقه دارند، به صورت موزه در معرض بازدید قرار داده اند.







در طول تاریخ چندین بار تصمیم هایی برای این کاخ از سوی مقامات گرفته شده است. مثلا در سال 1920 تصمیم گرفتند این مجموعه را با تمام اموالش که تصرف شده بود به مردم بازگردانند که اجرا نشد. همچنین تصمیم گرفتند کاخ را به موزه تبدیل کنند که چون به ضرر منافع مالی و سیاسی بود این تصمیم هم منتفی شد. اما در سال 1921 که دولت خود مختار گرجستان تشکیل و مستقل شد، این کاخ به موزه تبدیل شد. در سال 1980 مجموعه کاخ دادیانی بازسازی شد. موزه ی این مجموعه شامل 45000 اثر باارزش است و با آثار مختلف نقاشی، ظروف سفالی و کریستال، عکس، آثار زرگری و صنایع دستی مجموعه ی ارزشمندی را تشکیل داده اند که گردشگران تور گرجستان و حتی تور تفلیس را به خود جذب می کند.






یکی از جذاب ترین بخش های این موزه قسمتی است که لباس های مریم مقدس در آن نگهداری می شود. گفته شده که این لباس عا پس از سقوط قسطنطنیه توسط اسقف اعظم در سال 1453 به گرجستان آورده شده است. لباس مریم مقدس درون کلیسا نگهداری می شود و هر ساله در ماه اوت در معرض دید عموم قرار می گیرد. بنابراین سعی کنید که با تور هفت روزه گرجستان به این کشور سفر کنید تا با کمترین هزینه بیشترین کیفیت را داشته باشید.

Source:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه