موزه مردم شناسی تفلیس گرجستان

موزه مردم شناسی تفلیس - تور گرجستان


بدون شک گرجستان با داشتن جاذبه های توریستی فراوان همیشه مورد توجه تور خارجی بوده است. به خصوص گردشگران ایرانی به خاطر نزدیکی فاصله و همین طور منشا یکسان تاریخی و فرهنگی تمایل ویژه ای برای سفر به این کشور زیبا دارند. بنابراین تور گرجستان با طرفداران پر و پا قرص در بیشتر زمان های سال پا بر جاست. اگر می خواهید با سفری برنامه ریزی شده و استفاده از خدمات عالی خاطراتی ماندگار برای خود و عزیزانتان بسازید تور پنج روزه ی گرجستان را فراموش نکنید.




تفلیس پایتخت گرجستان را باید دید. یکی از برترین و معروف ترین جاذبه های این شهر، موزه ی فضای باز مردم شناسی تفلیس است. این موزه در سال 1966 توسط یک مردم شناس گرجی به نام جورجیا چیتایا (Giorgi Chitaia) ساخته شده است و 14 قسمت مختلف دارد که آثار معماری های مردمی و صنایع دستی مناطق مختلف گرجستان را به گردشگران معرفی می کند و عبارتند از: کارتلی  (Kartli)، سامگرلو  (Samegrelo)، آجارستان  (Adjara)، آبخازیا  (Abkhazia)، سونتی  (Svaneti)، خوسورتی  (Khevsureti)، کاختی  (Kakheti)، مسختی  (Meskheti)، جاواختی  (Javakheti)، گوریا (Guria)، ایمرتی (Imereti)، راچا (Racha)، لچخومی (Lechkhumi) و اوستای (Ossetia). در هر قسمت از این موزه تاریخ یک قوم خاص از مردم گرجستان به نمایش گذاشته شده است.  به خاطر همین ویژگی می توان گفت که حتی اگر با تور تفلیس به سفر آمده اید و وقت زیادی برای بازدید از شهرهای دیگر گرجستان را ندارید، با بازدید از موزه فضای باز مردم شناسی تفلیس می توانید با فرهنگ و هنرشان حداقل آشنا شوید. این موزه در فضایی با وسعت 52 هکتار در غرب دریاچه لاک پشت (Turtle Lake) در منطقه ای به نام واک (Vake) در شهر تفلیس واقع شده است. در واقع کمی از فضای شهری دور است و برای دسترسی به آن با اتوبوس یا مترو می توان در آخرین ایستگاه پیاده شد و سپس حدود 30 دقیقه پیاده روی کرد و یا اینکه تاکسی گرفت. در این مکان همچنین کلیسای سیونی (Sioni) وجود دارد که مربوط به قرن پنجم و ششم است.






موزه فضای باز مردم شناسی تفلیس از 30 دسامبر 2004 جزو موزه ملی گرجستان شده است. در گوشه ای از این موزه رستورانی وجود دارد که غذاهای محلی گرجی که باب طبع به خصوص گردشگران ایرانی است را طبخ می کند. شاید بتوان گفت نزدیکی ذائقه ی غذایی هم از مواردی است که باعث می شود تور گرجستان مورد استقبال ایرانیان قرار بگیرد. به خصوص در بین تورهای خارجی آسیایی که در کشورهایی مثل چین و کره و ژاپن و غیره همواره غذا دغدغه ی اصلی گردشگران است!


ادامه مطلب:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه