خانه دیونیسوس - کشور قبرس

خانه دیونیسوس - تور قبرس




خانه دیونیسوس ( House of Dionysos ) یکی از جاذبه های گردشگری کشور توریستی قبرس می باشد. خانه دیونیسوس ترکیبی از معماری های مختلف است. یک سالن مرکزی دارد که چندین اتاق در اطراف آن است. این سالن مرکزی مرکز ویلا به شمار می رفته است. خانه دیونیسوس دو قرن قبل از میلاد مسیح  بنا نهاده شد و طی یک زلزله شدید تخریب شد. در تور قبرس و تور ارزان قبرس از این خانه و موزاییک های بی نظیرش دیدن کنید.





خانه دیونیسوس در پارک باستانی پافوس قرار گرفته است و هر ساله گردشگران زیادی را از تمام دنیا به سمت خود می کشد و با تاریخ و فرهنگ قبرس آشنا می کند. پافوس شهری ساحلی و باستانی در قبرس است. اصلی ترین جاذبه این خانه موزاییک های آن است که نقش های اساطیری وجود دارد. هنری که در درست کردن این موزاییک ها نقش داشته است بسیار پیشرفته و هنرمندانه است. این موزاییک ها رنگ هایی زیادی دارند و درخشنده هستند. این رنگ ها کاملا طبیعی هستند. اسم این خانه و یا در واقع این مجلس از نام خدای عیش و نوش که نامش دیونیسوس است گرفته شده است. دیونیسوس فرزند زئوس بوده است و نماد آن انگور، شراب، گاو نر است.  این خانه به یکی از اشراف پافوس تعلق داشته است. این خانه در واقع متعلق به یک شهروند ثروتمند رومی بوده است.  در تور ارزان قبرس حتما از این مکان دیدن کنید.







موزاییک هایی که در تور قبرس و در پارک باستانی پافوس می بینید شاید در هیچ کشوری در مدیترانه مشاهده نکنید. شاید بتوان زیباترین نقش این موزاییک ها را ، موزاییکی دانست که نقش دیونیسوس روی آن هک شده است و سوار بر یک ارابه است که توسط دو پلنگ کشیده می شود که ماجرای پیروزی دیونیسوس را روایت می کند و در پشت آن جشنی را مشاهده می کنید که یاران دیونیسوس را نشان میدهد که د رحال جمع آوری گل هستند. کشف این موزاییک های زیبا به صورت اتفاقی رخ داد. یک پیرمرد در حالی که داشت زمینش را شخم میزد این موزاییک ها و نقش های روی آن را دید و بعد از آن این مکان به یکی از اصلی ترین جاذبه های قبرس تبدیل شد. راهنمای تور قبرس می تواند شما را در این زمینه کاملا یاری کند.  به طور کلی این موزاییک ها بیانگر اتفاقات و اسطوره های یونانی است. به طور مثال یکی از این موزاییک ها ماجرای برگرداندن گانومده به المپوس را بیان می کنند که توسط یک عقاب برگردانده شده است.


ادامه مطلب:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه