میدان کاخ

میدان کاخ - تور روسیه


میدان کاخ سن پترزبورگ را می توان قلب شهر توریستی سن پترزبورگ دانست. میدان کاخ ( Palace Square )، نوسکی را به جزیره واسیلیفسکی متصل می کند. در اطراف این میدان کاخ ها و ساختمان های مهم زیادی قرار دارند. میدان کاخ، میدان مرکزی سن پترزبورگ نیز به شمار می رود. در تور روسیه و تور سنت پترزبورگ میدان کاخ را از نزدیک تماشا کنید.





رویداد های زیاد و مهمی از زمان امپراتوری روسیه تاکنون در این میدان با شکوه به وقع پیوسته است از جمله مهم ترین رویداد تاریخی می توان انقلاب اکتبر و یکشنبه خونین را نام برد. در یکشنبه خونین مردم در این میدان اعتصاب کرده بودند و در این موقع تزار ارتش خود را به میدان فرستاد و مردم بی گناه را به گلوله بست و در همان سال یعنی سال 1905 انقلابی در روسیه رخ داد. رویداد مهم دیگر انقلاب کبیر است که در سال 1917 رخ داد و شبه نظامیان بلشوک به ساختمان های اطراف میدان از جمله کاخ زمستانی هجوم بردند. کاخ زمستانی اولین و قدیمی ترین ساختمانی است که در این میدان ساخته شده است. میدان کاخ در سال 1819 توسط معماری ایتالیایی به نام کارلو روسی شروع به ساختن شد و در سال 1829 ساخت آن به پایان رسید. این معمار علاوه بر طرح و ساخت میدان کاخ، میدان ها و خیابان های زیادی را در شهر سن پترزبورگ طراحی و اجرا نمود. در تور روسیه ویژه بهار دیدن از این میدان زیبا را فراموش نکنید.





مراسم های گوناگونی از جمله سیاسی، فرهنگی و ... در این میدان برگزار می شود و هم چنین جشنواره ها و کنسرت های افراد مشهور. از جمله بناهایی که اطراف کاخ قرار دارد موزه آرمیتاژ می باشد. این موزه توسط دختر پتر کبیر که از تزارهای روسیه بود ساخته شده است و امروزه اشیاء گران قیمت و همچنین آثار هنری بی نظیری در این موزه نگه داری می شود که در تور سنت پترزبورگ می توانید از آن ها دیدن کنید. این موزه در آتش سوزی در سال 1837 تخریب شد ولی دوباره بازسازی شد.






اگر به این میدان زیبا بروید یک ستون بسیار بلند و با عظمت به ارتفاع 47 متر و وزن 6 تن را خواهید دید. نام این ستون، ستون الکساندر می باشد. این ستون به نشانه پیروزی روسیه در مقابل ناپلئون فرانسوی ساخته شده است و طراح این ستون نیز فرانسوی است، شاید تعجب کنید ولی واقعا طراح آن فرانسوی می باشد. این ستون در سال 1830 تا 1834 ساخته شد. اگر به بالای ستون نگاه کنید یک فرشته را خواهید دید و این فرشته شبیه به الکساندر اول امپراتور روسیه است و به این خاطر نام این ستون به ستون الکساندر مشهور استکه در تور روسیه می توانید شاهد بازدید از میدان کاخ و ستون الکساندر باشید.
در قسمتی دیگر از میدان خانه ارتشیان امپراتوری روسیه را می بینید که با رنگ های زرد و سفید رنگ آمیزی شده است. در بخش دیگری از میدان ساختمان گارد سلطنتی روسیه قدیم را می بینید که امروزه سختمانی دولتی است. در تور روسیه ویژه بهار با هوای دل انگیز روسیه می توانید از این میدان و بناهای اطراف آن دیدن نمایید.


منبع:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه