مقبره لنین

مقبره لنین  - تور روسیه


مقبره لنین ( Lenin's Mausoleum ) مثل بسیاری از آثار تاریخی مسکو در میدان سرخ قرار گرفته است. با تور روسیه و با مطمئن ترین کارگزار تور روسیه شما می توانید از این مقبره زیبا و عجیب دیدن کنید. ولادیمیر لنین اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی بوده است. بعد از مرگ لنین جسدش را مومیایی کردن و در این مکان نگه داری می کنند. این مقبره گارد حفاظتی مخصوصی دارد که مدام از این مقبره و جسد لنین محافظت می کنند. این مقبره در نزدیکی کاخ کرملین واقع شده است.





در تور مسکو سن پترزبورگ اگر میخواهید به این مقبره زیبا بروید از ساعت 10 صبح تا 1 بعد از ظهر به جز روزهای دوشنبه و جمعه می توانید به بازدید لنین بروید و از جسد مومیایی وی دیدن کنید. برای دیدن این مقبره نیاز به پرداخت پول نیست و رایگان می توانید از مقبره لنین دیدن کنید. در این مکان نمی توانید دوربین ببرید زیرا عکس و فیلم گرفتن ممنوع و خلاف است. در تور روسیه عجایب زیادی را خواهید دید ولی شاید یکی از عجیب ترین مکان ها مقبره لنین باشد زیرا در فضایی تاریک و ترسناک و فقط یک نور بر روی جسد حس خاصی را به وجود آورده است. در اتفاقی عجیب یک بازدیدکننده بر روی جنازه لنین اسید پاشید و مسدولان مقبره تصمیم رفتن که جسد لنین را در یک محفظه از جنس شیشه قرار دهند تا به جسد وی آسیبی نرسد.  تا سال 1961 علاوه بر جسد لنین جسد استالین نیز در این مقبره بود ولی در سال 1961 استالین را دفن کردند.


مقبره لنین از جنس گرانیت است و به شکل هرم است. لنین قبل از مرگ وصیت کرده بود که جسدش را دفن کنند ولی بعد از مرگ وی این کار را نکردند و مدعی شدند که تلگراف های بسیاری را دریافت کرده اند که نباید این جسد دفن شود و باید در معرض دید عموم قرار بگیرد. لنین در سال 1924 از دنیا رفت و در سال 1929 مقبره ای برایش ساختند و مومیاییش را در آن جا قرار دادند. در زمان حمله نازی ها جسد وی را به سیبری منتقل کردند تا آسیبی نبیند و در سال 1945 باز به مسکو برگردانده شد.


ادامه مطلب در:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه