قلعه کلوسی یا کولوسی

قلعه کلوسی - تور قبرس


یکی از مکان های گردشگری در کشور قبرس که گردشگران توسط تور خارجی از آن بازدید می کنند، قلعه کلوسی ( Kolossi Castle ) یا همان کولوسی است که یکی از بناهای تاریخی و گردشگری کشور قبرس محسوب می شود و  متعلق به قرون وسطی می باشد. این قلعه باشکوه در آن دوره از تاریخ اهمیت ویژه ای داشته است و برای استفاده در جنگ های صلیبی میان مسلمانان و مسیحیان ساخته شده است و هم اکنون نیز یکی از جاذبه های گردشگری مهم محسوب می شود که با حضور در یک تور کشور قبرس می توان از آن بازدید کرد. این قلعه یکی از دژهای زیبای تاریخی جنوب قبرس محسوب می شود که هدف اصلی آن کاربرد نظامی بوده است و نشان از اهمیت استراتژیک قبرس در جنگ های صلیبی در اروپا دارد.






بنای دیدنی کلوسی دژی تاریخی در غرب شهر لیماسول کشور قبرس است که در جنوب غربی روستای کلوسی واقع شده است. این قلعه با سبک معماری گوتیک یک منطقه نظامی با اهمیت تاریخی به شمار می رود و البته تاسیسات تولید شکر از مزارع نیشکر اطراف قلعه را نیز دربر دارد. این قلعه ابتدا در سال 1210 توسط ارتش فرانکی ها و شوالیه هاسپیتالر ساخته شد و سپس در سال 1454 نیز توسط فرانکیش تبدیل به قلعه شد. کلوسی در دوره هایی مقر فرمانداری شوالیه تمپلار و سپس شوالیه سنت جان اورشلیم بوده است و تاریخ آن دوره را در نیز در بر دارد. شما برای دیدن این بخش از تاریخ و شگفتی های آن  و با توجه به تور ارزان قبرس می توانید با حضور در یک تور کشور  قبرس شاهد این قلعه باشکوه باشید.






یکی از جذابیت های بی بدیل قلعه کلوسی پل متحرک ورودی قلعه است که شما را به یک سالن بزرگ پر از نقاشی های گوناگونی از قبیل ارتش ها می رساند. این قلعه دارای سه طبقه است و برای دسترسی به طبقه های دوم و سوم عبور از پله های مارپیچ آن حیرت انگیز است. جالب است بدانید که نشان شوالیه فرانکیش هنوز هم بر دیوار این قلعه به چشم می خورد. اگر شما قصد سفر و گردش دارید حضور در یک تور قبرس و دیدن این قلعه و روستا را نیز تجربه کنید.





از دیگر جذابیت های حضور در یک تور قبرس مشاهده دیگر بناهای تاریخی و زیبایی های کشور قبرس و شهر لیماسول است. شما علاوه بر دیدن این قلعه مستحکم و تاریخی  می توانید از صومعه کیکوس صومعه مقدس باکره که در توسط امپراطور بیزانس آیکسیوس اول ساخته شده است، لنگرگاه و اسکله زیبای لیماسول با قایق ها و کشتی های فراوان ، آثار باستانی آماتوس در شرق لیماسول که بخشی از آن به زیر آب رفته است، موزه باستان شناسی با اشیا متعلق به دوره عثمانی ها و بخشی از قلعه لیماسول، آثار تاریخی شهر باستانی کوریون با معماری رومیان، خانه گلادیاتورها، صخره آفرودیت، شهر قدیمی لیماسول، صومعه مقدس گربه های سنت نیکلاس، روستای پلترس، معبد آپولو متعلق به قرن 8 قبل از میلاد با حمام و سالن زیارتی و حوزه مقدس آن  نیز دیدن کنید. با توجه به تور ارزان قبرس نسبت به تورهای گردشگری سایر کشورها با حضور در این تورها شاهد تلفیق زیبای تاریخ دوره های مختلف در کشور قبرس باشید.


منبع:



Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه