صومعه جواری

صومعه جواری - تور گرجستان




یکی از بهترین راه های سفر برای استفاده ی بهینه از تمام لحظات و امکانات برای دیدن مناطق دیدنی مقصد استفاده از تورهای مسافرتی است. به خصوص وقتی به خارج از کشور می خواهید سفر کنید مطمئن ترین و به احتمال زیاد به صرفه ترین راه، استفاده از تورهای خارجی است. گرجستان یکی از در دسترس ترین مناطق برای گردشگران ایرانی است. با توجه به جاذبه های بسیار زیاد این کشور توصیه ی ما به شما سفر با تور گرجستان است. یکی از جذاب ترین جاهایی که در سفر با تور گرجستان تفلیس نباید دیدنش را از دست بدهید صومعه جواری ( Jvari Monastery ) است.





این صومعه مربوط به قرن ششم میلادی است و از مهم ترین آثار معماری مسیحیان گرجی به شمار می رود. این صومعه ی ارتدوکس در شرق گرجستان در نزدیکی منطقه ای به نام متنایی قرار دارد. نام دیگر این مکان به خاطر تشابه اسمی با صومعه ای که در اورشلیم وجود دارد، صومعه ی صلیب است. یکی از دلایل خاص بودن این صومعه به خاطر این است که بر بالای کوهی سنگی و در نوک قله بنا شده و کوه در محل تلاقی دو رودخانه ی Aragvi و Mtkvari قرار دارد.







از بالای کوه، صومعه به شهر متسختا مشرف است. این شهر از اوایل پیدایش مسیحیت تا قرن ششم میلادی پایتخت گرجستان بوده است. پس از اینکه تفلیس پایتخت شد، این شهر به خاطر داشتن کلیساهای فراوان به نوعی پایتخت دینی گرجستان تلقی می شود. متسختا تا تفلیس فاصله ی کمی دارد و گردشگرانی که با تور تفلیس به گرجستان سفر کرده اند به راحتی می توانند در یک گردش یک روزه یا حتی نصف روز از این شهر و صومعه ی جواری بازدید کنند. در هنگام استفاده از تور خارجی یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید این است که تا حد ممکن سفر ارزان قیمتی داشته باشید. در تور گرجستان تفلیس برنامه ریزی برای اردوهای یک روزه هم در نظر گرفته شده است. مثلا برای رفتن به این شهر با استفاده از اتوبوس هایی که هر 15 دقیقه می رسند و کرایه شان کمتر از یک دلار است، با هزینه ای کم و راهی مطمئن از این اثر تاریخی می توانید دیدن کرده و لذت ببرید.


ادامه مطلب:


Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه