کلیسای سنت باسیل روسیه

کلیسای سنت باسیل روسیه - تور روسیه




با تور روسیه شگفتی ها و عجایب روسیه را خواهید دید، کشوری کهن با تاریخی طولانی.  کلیسای سنت باسیل در میدان سرخ روسیه که مهم ترین میدان در مسکو می باشد واقع شده است. این بنا تا سال 1600 بلندترین ساختمان در مسکو بود. با تور کامل روسیه می توانید از میدان سرخ و همه بنای این میدان از جمله کلیسای جامع سنت باسیل دیدن کنید. 450 سال پیش به دستور ایوان مخوف که یکی از تزارهای امپراطوری روسیه بود ساخته شد.
معماران این بنا پوستنیک یاکلووف و برما علم معماری وسیعی داشتند و توانستند بنایی باشکوه را پایه گذاری کنند که امروزه یکی از نمادهای مسکو و کشور عظیم روسیه می باشد. طبق روایاتی ایوان چهارم یا همان ایوان مخوف بعد از ساخت این بنا دستور داد که چشم معماران این کلیسای زیبا را از کاسه دربیاورند تا بنایی بهتر از این نسازند. در تور کامل روسیه حتما از کارشناسان بخواهید که این داستان را برایتان بازگو کنند.
این بنا در 6 سال و با آجر ساخته شده است. چهار گنبد دارد که به نام افراد و جنگجویانی نام گذاری شده است که در جنگ قزان ها با شجاعت تمام جنگیدند. کلیسای جامع سنت باسیل شامل 9 کلیسای کوچک است که همگی به کلیسای اصلی متصل می شوند و 9 گنبد دارد. این کلیسای زیبا با رنگ های قرمز و سفید پوشاده شده است. این کلسیا در طول تاریخ بارها و بارها مورد حجوم و آتش سوزی قرار گرفته است و بخشی هایی از آن از بین رفتند و بعدا مورد مرمت قرار گرفتند.












در سال 1990 کلیسای سنت باسیل در یونسکو به عنوان یک اثر باستانی ثبت شد. ابعاد کلیسای سنت باسیل 50 در 40 است. از سال 1929 این بنای تاریخی به موزه تبدیل شده است و تا کنون هم این بنا موزه است و به عنوان یک مکان مقدس و کلیسا کاربردی ندارد. در سال 2007 کلیسای جامع سنت باسیل به عنوان یکی از عجایب هفت گانه روسیه شناخته و معرفی شد. گندبد های این کلیسا را اصطلاحا گنبد گنبد پیازی شکل می گویند و در روسیه این نوع گنبد بسیار دیده می شود. این نوع گنبدها ارتفاع بیشتری نسبت به عرضشان دارند.
با تور مسکو سن پترزبورگ  می توانید از عجایب مسکو و سن پترزبورگ دیدن کنید. در جلوی این کلیسا یک مجسمه از جنس برنز وجود دارد که قهرمانان ملی روسیه را نشان می دهد. منییین و پوژاسکی که در حمله لهستانی ها رد اواخر قرن 16 و اوایل قرن 17 جان فشانی های بسیاری را برای کشورشان کردند. این مجسمه ها ابتدا در میدان سرخ ساخته شدند ولی سال ها بعد به جلوی کلسیای سنت باسیل منتقل شدند تا میدان سرخ دید بهتری داشته باشد.
کاخ کرملین در سمت راست کلیسای سنت باسیل واقع شده است. با تور روسیه حتما از کاخ کرملین نیز در کنار این کلسیای زیبا دیدن کنید و لذت سفر خود را دو چندان نمایید تورمسکو سن پترزبورگ با توجه زمان، هتل، تعداد روزهای اقامت، نوع پرواز و خدمات مختلف تور متفاوت می باشد.


منبع:
http://parspalad.com

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه