شهر سنگی اوپليستسيخه گرجستان




هنگامی که با تور خارجی به سفر می روید، انتظار دارید که شما را به دیدن تمام دیدنی های محلی که به آنجا سفر کرده اید ببرند. اما به شما توصیه می کنیم که حتما قبل از سفر کمی خودتان در مورد مقصد و جاذبه هایش تحقیق و مطالعه کنید تا بتوانید به بهترین شکل از سفرتان لذت ببرید. مثلا وقتی می خواهید با تور گرجستان سفر کنید خوب است که بدانید گرجستان چه جاذبه هایی دارد.








یکی از دیدنی ترین جاهایی که در گرجستان وجود دارد شهر اوپلیستسیخه است. این شهر از کهن ترین و بزرگ ترین شهرهای سنگی جهان است که در 10 کیلومتری شرقی شهر گوری در استان شیدا کارتلی قرار دارد. نام این شهر اوپلیستسیخه به معنی معبد خدایان است. فاصله ی گوری تا تفلیس حدود 80 کیلومتر است. بنابراین اگر با تور تفلیس قرار است به گرجستان سفر کنید این شهر و شهر سنگی اوپلیستسیخه را فراموش نکنید. چرا که با توجه به فاصله ی کم بین شهرها و به خصوص این شهر دیدنی تا تفلیس می توانید با استفاده از تور ارزان گرجستان به طور بهینه از زمان و امکانات بهره برده و بیشترین مناطق را سر بزنید. همچنین از جاذبه های شهر گوری می توان به موزه ی استالین اشاره کرد چرا که گوری زادگاه وی بوده است.







شهر سنگی اوپلیستسیخه در واقع از تراشیدن صخره ها ایجاد شده است. برای همین روی یک صخره ی بلند درکرانه ی غربی رودخانه ی متکواری قرار دارد. این شهر قدیمی سازه های زیادی از دوران عصر آهن یعنی حدود 12 قرن قبل از میلاد مسیح تا قرون وسطا را شامل می شود. یکی از ویژگی هایی که باعث می شود این شهر را خاص بدانیم و در تور گرجستان و تور تفلیس توجه گردشگران را به آن جلب کینم، وجود سبک های مختلف معماری در کنار هم است. همچنین معماری مسیحی و غیر مسیحی نیز در کنار هم دیده می شوند. پیدایش این شهر را به اوپلس نوه ی کارتلس نسبت می دهند و از آثار بر جا مانده از دین پیکانیزم به شمار می رود. در قرن چهارم میلادی که دین رسمی گرجستان به مسیحیت تغییر یافت، این شهر اهمیت خود را از دست داد و تفلیس پایتخت کشور شد. هنگامی که تفلیس توسط مسلمانان فتح شد یعنی قرن های هشتم و نهم این شهر به عنوان پایگاه نظامی در نظر گرفته شد و سپس در قربن چهاردهم میلادی با حمله ی مغول متروکه شد.








وسعت این شهر تقریبا 8 هکتار است و قدیمی ترین سد، داروخانه، بازار حتی قدیمی ترین آمفی تئاتر را در بر دارد. کلیسای قدیمی معروف به سن جورجی و چندین و چند اثر تاریخی دیگر هم از جاذبه های این شهر دیدنی است که می توانید با تور خارجی ما از این ها دیدن کنید؛ تجربه ای ناب از حضور در قدیمی ترین شهر سنگی جهانتور ارزان گرجستان از مقرون به صرفه ترین تورهای خارجی است که با توجه به آثار ارزشمندی که در این کشور وجود دارد می توانید خاطرات ماندگاری را برای خود و خانواده و دوستانتان  به ارمغان بیاورید



منبع:

https://goo.gl/EsCBmD

http://parspalad.com

Comments

Popular posts from this blog

Palace Square

قلعه سنت مايکل

کاخ کاترین کبیر - روسیه